Spillet fortsetter.
Gantz: Perfect Answer ga ikke akkurat et perfekt svar. Etter to filmer satt jeg fremdels å lurte på hva slags skapning denne Gantz er. Den gir liv til døde mennesker, men hva er den og hvor kommer den fra? Det får man ikke svar på i det hele tatt i spillefilmene. Hvorfor vil den at menneskene skal drepe utenomjordiske skapninger? Det ser ikke ut som om de er til bry for noen, så hvorfor dette spillet? Det er så mange ubesvarte spørsmål som irriterte meg, derfor kommer jeg til å se animeserien også, selv om animeserien også har fått lunken mottakelse der den visstnok ikke er like gode som mangaen.
Gantz: Perfect Answer er ikke like god som den første filmen. Den varer for lenge, har scener som trekker ut, og et stort minus med ubesvarte spørsmål. Actionscenene holder fremdeles høy kvalitet. Actionkoreografien er lekker og leken, draktene og skoene til de utvalgte er fremdeles like stygge.
Den første timen bygger filmen først og fremst opp stemningen med mystikk og trusler. Etter det blir det actionscene etter actionscene. Det er utrolig å se på disse gode actionscenene som varer ganske lenge. Jeg trodde aldri at japanerne kunne lage så gode actionscener i spillefilmer, så nå håper jeg Gantz-serien kan være begynnelsen på noe stort og nytt i Japan. Har endelig gode spesialeffekter kommet til Japan for å bli?
Selv med mange ubesvarte spørsmål, likte jeg de to Gantz-filmene. Atmosfæren er fantastisk, likså actionscenene. Gantz: Perfect Answer skulle vært 25 minutter kortere, den er en del scener som kunne vært trimmet kraftig ned, spesielt dialogscenene. Sett under ett er dette to filmer med stor underholdningsverdi. Bland sammen The Matrix og Men in Black, kombinerer dette med eksplosjonene til Michael Bay, hva får du da? Gantz. Filmene jeg ikke skjønte mye av, men som jeg likte.