Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Swordsman II (1992)

Syng for faen, syng!

Swordsman II følger i de samme fotsporene til den første filmen, bare at nå har man bedre skuespillere og en kar som kan slåss, Jet Li. Som vanlig skjønte jeg svært lite i starten av filmen når filmen ramser opp sekter og navn i et meget høyt tempo. Kineserne gjør denne feilen gang etter gang. Jeg skjønner godt de som blir skremt når de setter seg ned med en wuxia-film eller periodefilm fra Kina. For et rot, og dessverre gjør det at man mister mye av interessen. Det må være mulig å bygge opp handlingen i et roligere tempo.

Har man sett den første filmen, har man nesten sett oppfølgeren, det er ikke mye som er gjort annerledes. Men der vi i den første filmen hadde en mann som ble dubbet av en kvinne, har vi her en kvinne som blir dubbet av en mann. Mot slutten av filmen får vi en meget god forklaring på hvorfor kvinnen snakker som en mann. Snakk om komedie! Brigitte Lin tror jeg må skamme seg over dette tullet.

Rotete kampscener og veldig mange nærbilder ødelegger flyten i kampscenene. Kameravinklene gjorde mer skade enn nytte. Etter min mening er dette ødeleggende for kampkoreografien. Skulle nesten tro at skaperne bak Crank-filmene hadde sett Swordsman II, mange likheter å spore.

Swordsman II serverer mye av det samme som vi fikk se i den første filmen, selv sangen er den samme. Syng for faen, syng!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.